Recenzie - Păcatele fiului

Titlu: Păcatele fiului #1
Autor: Theo Anghel
Număr de pagini: 294
Editura: Quantum Publishers
Colecția: Fantasy Fanatic
An apariție: 2018

Lia este o tânără jurnalistă, angajată a unui tabloid bucureștean. Viața ei decurge liniar, fără evenimente notabile, până într-o zi când este trimisă pe teren, cu misiunea de a lua un interviu unui bărbat acuzat de mai multe crime.

Cum rareori lucrurile sunt ceea ce par a fi, nici deținutul pe care îl cunoaște cu ocazia vizitei la închisoare nu se dovedește a fi ceea ce aștepta Lia să găsească.

Cu timpul, cei doi descoperă o legătură subtilă care le unește destinele și, indiferent cât de mult se străduiesc să renege evidențele, trecutul se încăpățânează să influențeze prezentul amândurora.

În ultima vreme, am tot avut probleme cu cititul. Intrasem practic într-un reading slump, la modul că aveam - și încă am – o grămadă de cărți necitite de care pur și simplu, nu mă puteam atinge. Îmi era teamă că mi se va întâmpla asta și cu cea a lui Theo, însă am fost atât de entuziasmată de ea și mi-am dorit-o atât de mult încât mi-am focusat atenția doar asupra ei. Nu regret nicio secundă. Stilul în care este scrisă este, pe cât de bun, pe atât de amuzant. Acțiunea este plasată în România, într-un București contemporan și aglomerat, așa că unele replici au picat la fix cu temperamentul personajelor.

Inițial, atunci când am văzut titlul, nu mi-am dat seama la ce s-ar putea referi. Nu înțelegeam conexiunea cu acțiunea cărții. Abia când am ajuns undeva pe la jumătatea ei, am făcut legăturile și am realizat că aceste două cuvinte, Păcatele fiului, reprezintă practic esența întregii cărți.

Lumea demonilor și a creaturilor supranaturale mă fascinează de foarte mult timp. Mi se pare interesantă și urmăresc multe documentare legate de posedare demonică și de lucrurile asemănătoare. Însă Theo nu a abordat tema asta așa cum poate ne-am fi așteptat. Nu a făcut din Păcatele fiului o carte horror, cu scene explicite de violență și cu un final previzibil. În niciun caz. A îmbinat armonios povestea de dragoste dintre cei doi protagoniști cu un început de triunghi conjugal care, însă, nu s-a dus la bun sfârșit, cu amuzament și teme supranaturale și le-a transpus într-o carte cu un final mai mult decât neașteptat. Spun sincer că mă bucur din suflet de faptul că scrie la volumul al doilea pentru că trebuie – și sper – să îmi răspundă la toate întrebările pe care mi le-am format în minte atunci când citeam pagină cu pagină din primul volum.

La prima vedere, Lia, protagonista noastră, este o femeie normală deoarece are un job simplu, este jurnalistă a unui tabloid bucureștean. Are o viață normală, un șef morocănos și casanova în cea mai mare parte a timpului, nu este căsătorită, nu simte nevoia să se îndrăgostească și locuiește singură într-o garsonieră închiriată.

Destinul face ca viața ei să se schimbe atunci când Andrei, redactorul-șef, o trimite într-o misiune pe teren, la o închisoare, pentru a intervieva un deținut ce este închis sub acuzațiile de multiple ucideri. Prima întâlnire dintre Lia și bărbatul misterios este una relativ amuzantă, răspunsurile pe care acesta i le dă fiind absolut ilare, scandaloase și complet lipsite de sens.

–E bine aici? am întrebat ca neroada.
–Destul de bine, cu toate că icrele negre nu sunt la temperatura care îmi place mie, plaja nu are nisipul suficient de fin, iar curvele pe care ni le aduc spre regulat sunt prea guralive pentru gustul meu.
–Cum te numești?
–Isus, spuse.
Am ridicat ochii din hârtiile mele, privindu-l cu sarcasm.
–Isus?
–Aham.

În ciuda faptului că străinul îi pune la încercare răbdarea și limitele, ceva profund și peste înțelegerea ei o atrage către el și o face să nu se mai simtă sigură de nimic.

Privirea îi alergă spre chipul meu, și aproape că i-am simțit atingerea pe frunte, pe obraji, bărbie și buze. Coborî apoi spre gât, alunecă peste bust, trezind în mine o stare de disconfort. M-am înroșit fără voie și mi-am desprins cu greutate ochii dintr-ai lui. Se mai uitaseră zevzeci la mine, dar tipul ăsta era ceva ciudat. Parcă nu mă studia cu pofta vulgară pe care reușisem s-o insuflu unora dintre masculii ce-mi ieșiseră în cale. Voia să mă citească.

Lia se întoarce la viața ei cotidiană, însă gândul îi rămâne tot la străinul care până la urmă, își mărturisește numele real – Luca – și care îi dăruiește un inel special ce se dovedește a fi mai mult decât o bijuterie prețioasă. Obiectul o leagă de Luca într-un mod mai mult decât fizic, iar lucrurile și întâmplările din viața ei se schimbă radical, făcând-o să se îndoiască până și de sine însăși.

Conexiunea dintre ei doi este mai profundă decât își poate imagina Lia, iar aici este discutată și dezvoltată tema reîncarnării. Pe parcursul cărții, aflăm că Luca este, de fapt, un demon ce a trăit mii de ani așteptându-și aleasa ce continua să se nască, generație după generație, fără să își aducă aminte de faptul că ei doi s-au iubit acum foarte mult timp și că au trăit într-un tărâm numit Elazard. Întâlnirile dese cu Luca - Beleth, precum numele lui de demon - îi aduc Liei diferite flashback-uri, frânturi de imagini care par foarte reale, însă pe care nu știe cum să se lege.

Într-un final, Luca îi explică faptul că el a așteptat-o atâta timp și că ei sunt predestinați să fie împreună, însă finalul m-a lăsat pur și simplu în aer, plutind. Nu în aer, direct în stratosferă. Cum spuneam și la început, m-a lăsat cu o grămadă de întrebări legate de absolut tot și sper că ne va lămuri Theo în volumul doi - care *cough* sper să iasă *cough* mai repede *cough*.

Revenind la titlu, nu vă pot explica în detaliu la ce se referă pentru că ar însemna să dau un mare spoiler și nu asta e intenția recenziei mele. Tot ce vă pot spune e ca Luca - Beleth a fost pedepsit de către tatăl său să renască în corpul unui om drept consecință a faptelor sale. Și spun fapte pentru că au fost mai multe lucruri la mijloc. Veți afla care sunt acelea doar dacă citiți cartea.

Concluzia: THEO, WE ARE WAITING FOR YOU. PLEASE BE MERCIFUL.

Mulțumim din suflet Editurii Quantum Publishers pentru că au acceptat colaborarea cu blogul nostru și pentru că ne-au oferit cartea spre recenzie.

Dacă v-am tentat puțin, o puteți comanda de pe site-ul editurii sau de pe site-urile Elefant.ro și Libris.ro. Lectură plăcută!