Recenzie - Hoțul Fulgerului
 (Percy Jackson și Olimpienii #1)

Nume: Hoțul Fulgerului (Seria Percy Jackson
și Olimpienii)
Numar de pagini: 373
Autor: Rick Riordan
Editura: Arthur

Cine mai este pasionat astăzi de povești cu zei? Într-o lume a gadgeturilor și a tehnologiei, mai pot interesa întâmplări izvorâte din mituri? Rick Riordan, autorul seriei Percy Jackson și Olimpienii, reușește să demonstreze că povestea mitologică are încă puterea de a tulbura, de a fascina, de a încânta.

Volumul Hotul Fulgerului ni-l aduce în prim-plan pe Percy Jackson, un copil de doisprezece ani din zilele noastre, a cărui existență ia o întorsătură neobișnuită din momentul in care își descoperă legături neașteptate cu lumea Olimpului. Fulgerul lui Zeus a fost furat și un război între zei, cu totul nimicitor, stă să izbucnească. Pentru că prețuiește adevărul, Percy pornește într-o călătorie în care află mai multe despre bunătate, prietenie, încredere și iluzii.

Am citit această carte acum mai bine de patru ani şi încă mă gândesc cu drag la ea. Nu ştiu să spun exact ce m-a atras cel mai mult la aceasta, dar nu mi-a fost greu să îmi dau seama de ce a fost pe lista New York Best Seller, categoria cărţi pentru copii aproape două sute cincizeci de săptămâni.

Primul lucru pe care îl observi când începi să citeşti este lejeritatea cu care autorul, prin ochii lui Percy Jackson, ne prezintă viaţa lui. Nu îşi aminteşte nimic despre tatăl lui în afară de poveştile pe care i le spune mama sa, merge la o şcoală cu internat, Grover este singurul său prieten, are un tată vitreg oribil şi suferă de dislexie şi ADHD.

Încă din primul capitol, Percy trebuie să se înfrunte cu lumea scoasă din cărţile de legende. Într-o excursie obişnuită şi foarte plictisitoare, Percy este luat deoparte de profesoara sa de matematică. Deja bănuieşte că a intrat în belele, dar nici nu-şi poate închipui cât de mari sunt ele până când doamna profesoară nu se transformă într-o furie, una dintre slujitoarele din Infern, îl atacă, acuzându-l de furtul celei mai puternice arme din Univers, Fulgerului lui Zeus. De aici şi până la schimbarea dramatică a vieţii lui Percy mai este doar un pas.
Începe să creadă că înnebuneşte. Vrea să creadă că ce a văzut în ziua excursiei a fost doar un coşmar, dar faptul nimeni nu îşi aminteşte de profesoara de matematică care îl atacase îl pune pe gânduri. Nimeni din jurul lui nu a auzit vreodată de doamna Dodds. Dar el îşi aminteşte foarte clar că doamna profesoară de matematică s-a transformat într-o babă zgârcită cu aripi de liliac şi o gură plină de colţi galbeni şi că profesorul de latină, domnul Brunner, a apărut din senin în scaunul său cu rotile, i-a aruncat un pix şi când l-a prins era o sabie, cu care omoară furia fără măcar să realizeze cum.

Ca să fiu sinceră în totalitate, prima dată când m-am apucat să citesc cartea m-am plictisit după primele cinci pagini. Nu vă luaţi după descrierea de pe copertă, eu m-am luat după ea şi am regretat mult timp că din cauza ei nu am citit mai mult de cinci pagini din carte prima dată.

Lucrurile se complică mai rău când descoperă că cel mai bun prieten al său este un satir şi că a fost trimis să-l protejeze, şi când împreună cu mama sa şi Grover merg cu maşina până în mijlocul pădurii, amândoi disperaţi fiind să-l protejeze. Ce se întâmplă apoi? Percy şi Grover ajung în Tabăra Semizeilor, singurul loc de pe pământ unde copii zeilor cu pământenii sunt în siguranţă. Când tânărul de doisprezece ani se trezeşte pe patul din infirmeria taberei, trebuie să înfrunte faptul că mama lui a murit ca el să ajungă acolo.

Nu ştiu exact ce să spun şi ce să nu spun ca să nu distrug suspansul cărţii. Cât am descris primul capitol am încercat să mă hotărăsc ce iubesc cel mai mult la această serie, dar nu am reuşit să mă hotărăsc. Umorul lui Percy este primul lucru care m-a făcut să mă reîntorc la carte după ce o abandonasem, dar pe parcurs m-am îndrăgostit de felul în care autorul ne aduce în secolul 21 legendele despre muntele Olimp. Iar la final, când am realizat că adevărul a fost mereu în faţa ochilor mei şi eu nu am putut să-l văd datorită dibăciei cu care a fost mascat, nu a fost greu să numesc această carte preferata mea. Cu timpul, toată seria a ajuns să fie preferata mea, toate cele şase cărţi citite până acum înghesuite pe primul loc, din simplul fapt că nu pot spune dacă una este mai rea decât alta. Normal că misterul se adânceşte şi încercările lui Percy sunt din ce în ce mai grele, dar să-l vezi crescând pe puştiul de doisprezece ani şi devenind un erou a fost unul dintre lucrurile care mi-au făcut copilăria mai frumoasă. Am crescut împreună cu Percy, Grover şi Annabeth.

Dacă ai trecut de vârsta de cincisprezece ani, e posibil să nu te atragă cartea la fel de mult pe cât ar face-o dacă ai avea doisprezece ani, cât are Percy la început, dar sfatul meu este să o încerci. S-ar putea să te surprindă multe lucruri.

Filmul Percy Jackson și Olimpienii - Hoțul Fulgerului, îl poți viziona aici. Sfatul meu este să nu te uiți la film până nu citești toată seria, pentru că nu respectă exact cursul carții și vei primi spoilere. În plus, dacă cineva mă întreabă de un film mult mai prost decat cartea, îi zic de acest film fără să stau pe gânduri. Ar fi fost un film bun dacă nu era unul care trebuia să respecte cursul unei cărți.

Din seria Percy Jackson și Olimpenii fac parte:
  1. Hoțul Fulgerului;
  2. Marea Monștrilor;