Recenzie - Darker (Fifty Shades Trilogy #2)

Recenzie - Darker

Nume: Darker
Număr de pagini: 546
Autor: E. L. James
Editura: Arrow Books (Penguin Random House)

Relive the passion of Fifty Shades Darker through the eyes of Christian Grey, in his own words, and through his tormented thoughts, reflections, and dreams.

Their scorching, sensual affair ended in heartbreak and recrimination, but Christian Grey cannot get Anastasia Steele out of his mind, or his blood. Determined to win her back, he tries to suppress his darkest desires and his need for complete control, and to love Ana on her own terms.

But the horrors of his childhood still haunt him, and Ana's scheming boss, Jack Hyde, clearly wants her for himself. Can Christian's confidant and therapist, Dr. Flynn, help him face down his demons? Or will the possessiveness of Elena, his seducer, and the deranged devotion of Leila, his former submissive, drag Christian down into the past?

And if Christian does win Ana back, can a man so dark and damaged ever hope to keep her?

Voi începe această recenzie cu o situație generală, de care suntem toți conștienți, și cu o părere absolut subiectivă, pe care nu o voi mai repeta.

Nu cred că există un om undeva în lumea asta care să nu fi auzit măcar de trilogia Fifty Shades - sau Cincizeci de umbre, în variantă românească. Și știm deja și cât este de controversată. Părerile sunt împărțite. Unii cred că povestea, pentru că este un fan-fiction al seriei Twilight, este un clișeu absolut și pornografic datorită elementelor explicite de natură sexuală. De asemenea, nu a fost deloc apreciată din cauza faptului că autoarea a abordat un subiect atât de delicat și de tabu precum lumea BDSM-ului* și a relației dintre un dominator și o supusă, relație care dați-mi voie să vă spun, este cu totul și cu totul DE COMUN ACORD. Alții apreciază povestea profundă de dragoste din spatele scenelor fierbinți. Iar din acei „alții”, fac parte și eu.

*BDSM - Bondage and Discipline, Dominance and Submission, Sadism and Masochism (sursa: Urban Dictionary).

Trebuie să recunosc că, dacă nu aș fi citit trilogia, nici eu nu aș fi avut curajul să mă documentez legat de aceste practici. Pentru că, după cum am spus și mai sus, este un subiect tabu și întunecat. Totuși, lucrurile astea nu au fost inventate. Relațiile dominator-supusă există în viața reală. Iar E. L. James a vrut să aducă ceva care să reprezinte intriga acțiunii. Și a reușit.
Gândiți-vă că, dacă nu exista BDSM-ul, toată acțiunea s-ar fi învârtit în jurul unui real clișeu: fata inocentă care se îndrăgostește de CEO-ul chipeș și cu un trecut întunecat. E. L. James ne povestește în detaliu de ce există acel trecut întunecat, de ce Christian face ceea ce face, de ce are viața asta. Nu spun că nu respect și părerile celorlalți, care spun că nu vor citi așa ceva niciodată. Fiecare opinie este prețioasă, valoroasă și contează. Dar eu, prin acest intro, ca să zic așa, încerc să induc cititorilor să vadă dincolo de aparențe, dincolo de scenele scandaloase și incitante - pentru că, de ce să negăm, sunt - și să vadă adevărata poveste de dragoste care ia naștere și se dezvoltă chiar sub ochii lor. Iar cu asta am încheiat.

Revenind la recenzie, trilogia Cincizeci de umbre mi-a plăcut mult, încă de la prima lectură. Mi s-a părut ceva unic în perioada respectivă. Am citit cărțile dinainte să apară primul film în cinematografe, așa că nu știam la ce să mă aștept. Dar totuși mi-a plăcut. Nu cred că mai e nevoie să povestesc despre ce e vorba așa că voi trece fix la perspectiva lui.

Eu mereu am considerat că perspectiva masculină într-o carte este mult mai interesantă decât cea feminină. O femeie e, de cele mai multe ori, previzibilă și îți poți da seama mai repede de ceea ce face sau de ce acționează așa cum o face. În schimb, un bărbat e uneori greu de citit și foarte interesant de descoperit. Aici avem cazul lui Christian care, în Darker, își așează sufletul pe tavă în fața noastră, a cititorilor, și descrie în detaliu tot ceea ce simte, toate tulburările lui, coșmarurile care nu îi dau pace de la despărțirea atât de bruscă de Anastasia.

Ne sunt relatate eforturile lui de a o recupera pe Anastasia, vulnerabilitatea pe care ea îl face să simtă și reîmpăcarea lor. În ciuda faptului că Ana revine alături de el, demonii trecutului și fricile nu îl părăsesc și continuă să fie la fel de neîncrezător și nesigur pe el. Mereu se întreabă dacă el chiar o merită pe Anastasia lângă el, dacă este sau nu egoist pentru faptul că o ține lângă el când ar putea-o avea oricare alt bărbat. Numai acest gând îl face pe Christian să vadă roșu în fața ochilor.

"For his part, he looks really fucking interested in her. Too interested. Anger flares in my chest. She says he's just a friend, but it's obvious he doesn't feel that way. He wants more. Back off, buddy, she's mine."

Se agață cu putere de iubirea și inocența ei și nu o lasă să-i scape printre degete ca prima dată. Despărțirea de ea a fost ca un cutremur de 8 grade pentru inima lui. Plecarea ei l-a lăsat ca o epavă goală și l-a făcut să se gândească serios la ceea ce simte. L-a făcut să își dea seama că, fără ea, nu va mai fi la fel. Anastasia i-a dat viața peste cap și doar ea mai poate să îi repare inima rănită și să aducă lumină în sufletul lui întunecat.

”What? She knows what I'm thinking? Am I that obvious? Since when? Since she stripped me of all my armor and I discovered that I needed her."
"I'm not fine. I feel like the sun has set and not risen for five days, Ana. I'm in perpetual night here."

Ușor-ușor, totul revine la normal între ei și Christian simte cum se îndrăgostește de Ana mai mult cu fiecare zi petrecută alături ea, în patul lui, în brațele lui, în inima lui. Se simte un bărbat întreg și împlinit. Însă factorii externi și umbrele trecutului încă le pune în pericol relația. Și amândoi vor trebui să învețe din greșeli și să lupte împreună pentru a fi fericiți.

A fost o lectură care mi-a răspuns la foarte multe întrebări și mi-a arătat cu adevărat cum iubirea poate schimba și cel mai întunecat suflet. Din câte am înțeles, Darker va fi tradusă și la noi, prin primăvara anului viitor. Aștept cu nerăbdare să se întâmple asta!

You May Also Like